ارز ریپل تاریخچه ارز ریپل چیست؟

آیا می دانید ارز ریپل چیست؟ آیا از ویژگی های این ارز مطلع هستید؟ مزایای ارز ریپل چیست؟ در ایران ارز دیجیتال قصد داریم به بررسی این ارز و ویژگی های آن بپردازیم. اگر می خواهید بدانید، با ما همراه باشید.

در بازار ارزهای دیجیتال طیف گسترده ای از ارزها وجود دارد که هر کدام شرایط و ویژگی های خاص خود را دارند. یکی از انواع ارزهایی که می توانیم در بازار ارزهای دیجیتال خرید و فروش کنیم و روی آن سرمایه گذاری کنیم، ارز ریپل است که با سایر ارزهایی که در بازار خرید و فروش می شوند متفاوت است. این تفاوت ها باعث برجسته شدن و جلب توجه آن شده است.

ارز ریپل چیست؟

ریپل هم به عنوان پلتفرم و هم به عنوان ارز دیجیتال در بازار ارز شناخته می شود. ریپل یک شبکه پرداخت دیجیتال است که دارای ارز دیجیتال مخصوص به خود است و برای تراکنش های سریع و ارزان طراحی شده است.

لازم به ذکر است که ارز ریپل یک پروتکل متن باز است و به جای استفاده از سیستم استخراج بلاک چین، دارای مکانیزم اجماع است و تراکنش ها را از طریق مجموعه ای خاص از سرورها تایید می کند.

تاریخچه ارز ریپل چیست؟

ریپل در سال 2012 توسط افرادی به نام کریس لارسن و جد مک کالب معرفی شد. در ابتدا، فرآیند اصلی ریپل شبیه به سیستم سوئیفت بود که برای جابجایی پول و سهام بین‌المللی استفاده می‌شد. به عبارت دیگر ریپل در ابتدا سیستمی برای مبادله اموال و دارایی ها بود که واسطه های مالی و بانک هایی که با ارزهای مختلف معامله کرده اند از این ارز برای سرعت بخشیدن به معاملات خود و کاهش هزینه های موجود استفاده می کنند. انجام داده اند

زمانی که این ارز ایجاد شد، شرکت ارائه دهنده آن چندین بار نام آن را تغییر داد و در نهایت در سال 2015 نام ریپل برای آن تایید شد و هنوز هم با همین نام از آن استفاده می کنند.

با تولید ارز ریپل، قیمت آن به تدریج افزایش یافت و رشد خوبی داشت.

ارز ریپل

مزایای این ارز

استفاده از این ارز را می توان با مزایای زیر در نظر گرفت:

  • تراکنش های انجام شده از طریق ریپل در چند ثانیه تایید می شوند
  • کارمزد تراکنش ریپل بسیار پایین است
  • ریپل بر تمام معاملات بین المللی در سراسر جهان تسلط دارد
  • پلتفرم ریپل دارای ارز دیجیتال ریپل است که واحد پول خودش است
  • از طریق این پلتفرم امکان ایجاد ارز دیجیتال در شبکه وجود دارد
  • این ارز مانند بیت کوین یا اتریوم یکی از معتبرترین ارزها است
  • این ارز در لیست 10 ارز برتر بازار قرار دارد

ارز ریپل و صرافی کوینکس

کسانی که قصد دارند از این ارز برای سرمایه گذاری خود در بازار ارز بهره مند شوند، می توانند از این ارز در صرافی کوینکس استفاده کنند یا به عبارتی امکان سرمایه گذاری با این ارز در صرافی کوینکس وجود دارد و کسانی که با کوینکس، کسانی که در بازار ارز فعال هستند می توانند از این ارز استفاده کنند.

با این حال، طرفداران کوینکس می توانند به راحتی وارد صرافی شده و انواع ارزهای مورد نظر خود را خریداری و بفروشند.

حرف پایانی

اگرچه ارز ریپل یکی از معتبرترین ارزهای دنیاست و در بین سایر ارزها از جایگاه خوبی برخوردار است، اما خرید و فروش آن یا سرمایه گذاری روی آن در بازار ارز و صرافی کوینکس می تواند گزینه خوبی باشد.

اگر قصد خرید این ارز از طریق صرافی کوینکس را دارید قبل از هر اقدامی اطلاعات خود را در مورد آن اضافه کنید و پس از کسب اطلاعات بیشتر اقدام به خرید کنید تا دچار مشکل نشوید.

ایران ارز دیجیتال

ثبت نام در کوینکس ثبت نام در کوکوین