فیوچرز چیست ؟ | همه چیز درباره معاملات آتی

فیوچرز چیست

افرادی که در بازار های مالی معامله میکنند میدانند که روش های مختلفی برای انجام معاملات وجود دارد که معاملات فیوچرز یکی از روش های معاملاتی است که به شرط آنکه به بازار تسلط کافی داشته باشید میتوانید از آن سود های کلانی دریافت کنید، با ما همراه باشید تا به شما بگوییم فیوچرز چیست و چگونه میتوان از ریزش قیمت ها در بازار های مالی سود دریافت نمود.

ساده ترین نوع معاملات ، معاملاتی هستند که در زمان حال و بلافاصله بعد از پرداخت مبلغی انجام میشوند که همگی با آن آشنایی داریم و بارها و بارها در طول روز در بازار های مالی مختلف از آن استفاده میکنیم.اما معاملات فیوچرز معاملات سطح بالا تری هستند که که زمان انجام آنها مدتی بعد از زمان عقد قراردادشان است ، حال این که این مدت زمان چقدر است و یا چه مواردی در حین معامله داد و ستد میشود بستگی به مفاد قرار داد دارد .

فیوچرز در بازار های مالی کاربرد دارد که اصطلاحا 2 طرفه هستند یعنی هم میتوان از افزایش قیمت ها و هم از کاهش قیمت ها سود برد که البته همه چیز به این سادگی نیست و برای دریافت سود لازم است است از دانش و تسلط کافی در زمینه تحلیل بازار های مالی برخوردار باشد، در غیر این صورت ممکن است ضرر های سنگینی را متحمل شوید.

معاملات فیوچرز و یا معاملات آتی در بازار های مالی ایران مانند بازار طلا و سکه هم وجود دارد اما در این مقاله ما بیشتر به بررسی معاملات فیوچرز در بازار ارز های دیجیتال خواهیم پرداخت.

فیوچرز چیست ؟ | همه چیز درباره معاملات آتی
فیوچرز چیست ؟ | همه چیز درباره معاملات آتی

اساس معاملات فیوچرز چیست ؟

اساس کار در فیوچرز تشخیص جهت حرکت بازار است که روند صعودی در پیش دارد یا نزولی.

اگر قصد دارید یک ارز را به روش فیوچرز معامله کنید و از آن سود دریافت نمایید باید یک تحلیل هوشمندانه از آن داشته باشید و روند رشد آن را در روز های آینده پیش بینی کنید، تنها درصورتی که پیش بینی شما درست از آب دربیاید ، میتوانید معامله فیوچرز موفقیت آمیزی را داشته باشید.

بنابراین انجام معاملات فیوچرز نیازمند مهارت تحلیلی بسیار قوی می باشد.

اساس معاملات فیوچرز چیست ؟
اساس معاملات فیوچرز چیست ؟

روش های معامله در بازار های مالی

همانطور که در ابتدا مقاله به آن اشاره کردیم 2 روش کلی برای انجام معاملات در بازار های مالی وجود دارد که اصطلاحا اسپات و فیوچرز نام دارند.

معامله به روش اسپات

در این روش معامله که اسپات تریدینگ نام دارد هم‌زمان با پرداخت هزینه، کالای مورد نظر را که ممکن است کالای فیزیکی، ارز و یا سکه باشد را دریافت می‌کنید، و درصورتی که فروشنده باشید لازم است همزمان با دریافت بهای کالا، آن را به خریدار تحویل دهید.

مسلم است که در معاملات اسپات شما فقط در صورتی از انجام معامله سود میبرید که قیمت ها روند صعودی داشته باشند که اصطلاحا این نوع از بازار های مالی را بازار های مالی یک طرفه میگویند و لازمه کسب سود در بازار های یک طرفه افزایش قیمت است.

در معامله به روش اسپات هیچگونه تحلیل و یا پیش بینی از آینده قیمت ها صورت نمیگیرد .

نکته ای که لازم است بداید این است که در زمینه‌ ارزهای دیجیتال، در صرافی‌های داخلی فقط به صورت اسپات معاملات صورت میگیرند .

معامله به روش فیوچرز

فرض کنید شما بر اساس تحلیلی که بر روی یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین انجام داده اید پیش بینی کردین که طی یک ماه آتی قیمت آن ریزش خواهد داشت و در همین حالی شخصی خلاف نظر شما را دارد که در این صورت میتوانید با او وارد معامله فیوچرز شوید و درصورتی که پیش بینی شما درست باشد میتوانید از این معامله سود خوبی دریافت نمایید.

نکته ای که درمورد معاملات فیوچرز باید به آن توجه داشته باشید این است که تمامی هزینه های مربوط به معامله از جمله بهای کالا و کارمزد معامله در ابتدا دریافت میشود ولی کالا (ارز دیجیتال ) در زمان سررسید قرار به شما تحویل داده میشود.

معامله به روش فیوچرز
معامله به روش فیوچرز

صرافی هایی که از فیوچرز پشتیبانی میکنند

هیچ کدام از صرافی های داخلی از معاملات فیوچرز پشتیبانی نمیکنند و برای انجلم معامله ی فیوچرز باید به سراغ صرافی های بین المللی بروید که از جمله آنها میتوان به بایننس اشاره نمود که یکی از برترین و بهترین صرافی ها در جهان شناخته شده است.

برای آشنایی بیشتر با صرافی بایننس بر روی آن کلیک نمایید.

خلاصه مطالب

در این مقاله به این سوال که ” فیوچرز چیست ؟ ” پاسخ داده شد و فیوچرز را به عنوان یک روش معاملاتی در بازار های مالی و از جمله بازار رمز ارز ها معرفی کردیم که پایه و اساس این گونه معاملات تسلط بر بازار و پیش بینی های درست و حساب شده است.

با داشتن یک تحلیل اصولی و دقیق از بازار های دوطرفه میتواند همزمان با ریزش قیمت یک ارز سود خوبی دریافت نمایید اما نکته ای که وجود دارد این است که فیوچرز یک معامله پر ریسک است و در صورتی که پیش بینی شما اشتباه باشد نه تنها سودی دریافت نخواهید کرد بلکه ممکن ای ضرر سنگینی را تجربه کنید ، همراه سایت ایران ارز دیجیتال باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت نام در کوینکس ثبت نام در کوکوین