لانگ گرفتن و شورت گرفتن چیست | موقعیت Short و Long

لانگ گرفتن و شورت گرفتن چیست

در مقاله های قبلی به بررسی بازار های آتی و یا فیوچرز پرداختیم و دانستیم که معاملات فیوچرز برای تریدر هایی که با بازار ارز های دیجیتال آشنایی کامل دارند و میتوانند روند حرکت یک ارز را به درستی پیش بینی کنند بسیار پر سود خواهد بود و در این مقاله دو مفهوم اساسی در معاملات فیوچرز را تحت عنوان موقعیت Short و Long به شما معرفی میکنیم و خواهیم گفت که منظور از لانگ گرفتن و شورت گرفتن چیست.

کاربرد لانگ گرفتن و شورت گرفتن در کدام بازار هاست ؟

کاربرد لانگ گرفتن و شورت گرفتن در بازار های دوطرفه که امکان سود بردن از کاهش و افزایش قیمت ها در آن‌ها وجود دارد ، است.

به کمک این دو مفهوم یعنی موقعیت Short و Long دیگر اهمیتی ندارد که قیمت یک رمز ارز بیشتر شود یا کمتر، تنها چیزی که اهمیت دارد این است که شما بتوانید روند آن را پیش بینی کنید و متناسب با آن در موقعیت لانگ یا شورت قرار بگیرد.

همانطور که گفته شد این قابلیت تنها در بازار های دوطرفه مثل فارکس فراهم شده است و بازار های مالی مانند بورس و فرابورس ایران از این ویژگی برخوردار نیستند و تنها در صورتی شما سود خواهید کرد که قیمت سهامتان بالا تر برود به همین دلیل لانگ و شورت در آن کاربردی ندارد .

قراردادهای که در بازار فیوچرز و دو طرفه بسته میشوند به این صورت هستند که در آن طرفین معامله متعهد می‌شوند یک دارایی یا کالا را در یک تاریخ معین در زمان آینده و در قیمتی مشخص، معامله کنند که در این معامله ممکن است در موقعیت شورت یا لانگ قرار بگیرند که در بازار رمز ارز ها هم به همین صورت است با این تفاوت که در بازار ارز های دیجیتال خبری از زمان مشخص نیست.

لانگ گرفتن و شورت گرفتن چیست | موقعیت Short و Long
لانگ گرفتن و شورت گرفتن چیست | موقعیت Short و Long

معاملات لانگ چیست ؟

معاملات لانگ معاملاتی هستند که در صورتی که روند صعودی برای یک رمز ارز پیش بینی میشود انجام میگیرد.

برای درک بهتر معاملات لانگ به مثال زیر توجه داشته باشید :

فرض میکنیم قیمت بیت کوین امروز برابر با 100 دلار است و شما پیش بینی کرده اید که طی چند روز آینده قیمت آن 20 درصد بیشتر خواهد شد (روند رشد بیت کوین را صعودی پیش بینی کرده اید)

بر اساس این پیش بینی شما مقدار مشخصی بیت کوین را خریداری میکنید و وقتی قیمت آن به 120 دلار رسید آن را خواهید فروخت و از اختلاف قیمت آن سود دریافت خواهید کرد، این نوع معامله را معامله لانگ میگویند که شباهت زیادی به معاملات معمولی در بازار های یک طرفه دارد زیرا شرط سود بردن شما افزایش قیمت رمز ارز است.

معاملات شورت چیست ؟

معاملات شورت دقیقا بر خلاف معاملات لانگ هستند و هر زمان که روند نزولی برای یک رمز ارز پیش بینی میشود سودآور خواهد بود.

برای درک بهتر معاملات شورت به مثال زیر توجه داشته باشید:

فرض کنید شما بر اساس تحلیل هایی که داشتین پیش بینی کردین قیمت بیت کوین در روز های آینده 20 درصد کاهش خواهد داشت و از 100 دلار به 80 دلار خواهد رسید، اینجاست که شما میتوانید یک معامله شورت را استارت بزنید و از کاهش قیمت بیت کوین سود خوبی دریافت نمایید به این صورت که در ابتدا معامله مقداری بیت کوین را به قیمت 100 دلار میفروشید و زمانی که قیمت آن به 80 دلار رسید آن را میخرید .

معاملات شورت چیست ؟
معاملات شورت چیست ؟

تفاوت معاملات شورت گرفتن و لانگ گرفتن

حتما تا به حال متوجه تفاوت این دو معامله شده اید، معاملات لانگ با خرید یک رمز ارز استارت میخوردند و در زمان آینده به فروش میرسند.

اما معاملات شورت به این صورت هستند که در ابتدا با فروش یک رمز ارز استارت میخورند و در آینده خریداری میشوند.

معاملات لانگ زمانی سود آور خواهند بود که پیش بینی کرده باشین بازار صعودی است و پیش بینی تان درست از آب در بیاید .

معاملات شورت زمانی سود آور خواهند بود که پیش بینی کرده باشین بازار نزولی است و پیش بینی تان درست از آب در بیاید .

معاملات لانگ در واقع همان معاملات معمولی هستند که در بازار های مالی یکطرفه انجام میشوند زیرا دریافت سود در گرو افزایش قیمت رمز ارز است. اما معاملات شورت تنها در بازار های دوطرفه یا فیوچرز انجام میشوند.

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی دو مفهوم اساسی و کاربردی در بازار های دوطرفه پرداختیم و معاملات لانگ و شورت را به عنوان روش هایی برای دریافت سود از روند صعودی و نزولی بازار معرفی کردیم و به شما گفتیم که لانگ گرفتن و شورت گرفتن چیست.

به طور خلاصه میتوان گفت که اگر بازار روند صودی داشت باید در موقعیت لانگ قرار بگیریم و در صورتی که روند نزولی داشت باید در موقعیت شورت قرار بگیریم تا بتوانیم سود دریافت کنیم .

درصورتی که میخواهید درباره بازار های آتی بیشتر بدانید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله های زیر را که توسط ایران ارز دیجیتال نوشته شده را مطالعه کنید :

فیوچرز چیست ؟

آموزش باز کردن فیوچرز 

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت نام در کوینکس ثبت نام در کوکوین