نحوه دریافت مجوز صرافی – Coinx Exchange

 

آیا قصد دارید مجوز صرافی بگیرید؟ آیا می خواهید بدانید چگونه مجوز صرافی دریافت کنید؟ با ما در کوینکس همراه باشید تا این مقاله را برای شما مرور کنیم.

کسانی که در بازار ارزهای دیجیتال فعال هستند به این واقعیت واقف هستند که برای خرید و فروش ارز دیجیتال یا تبدیل آن به پول نقد و فیات باید با صرافی ها همکاری کرد و از آنها برای خرید و فروش و دریافت پول کمک خواست. .

به عبارت دیگر، کسانی که قصد دارند ارزهای مختلف خود را در بازار ارزهای دیجیتال بفروشند و در ازای فروش آنها پول نقد دریافت کنند، باید پول خود را از طریق صرافی های فعال در این زمینه دریافت کنند.

به همین دلیل در کشور ما باید تعداد کافی صرافی در این زمینه وجود داشته باشد تا نیازهای مردم را برطرف کند. به همین دلیل بسیاری از صاحبان صرافی ها قصد دارند مجوزهای لازم برای شرکت در معاملات بازار ارزهای دیجیتال را کسب کنند.

به همین دلیل، اطلاع از نحوه دریافت مجوز صرافی می تواند برای بسیاری از هموطنان مهم باشد.

چگونه مجوز صرافی بگیریم؟

کسانی که می خواهند صرافی خود را به صرافی آنلاین تبدیل کنند و از طریق آن در معاملات بازار ارزهای دیجیتال شرکت کنند، باید مجوز لازم در این زمینه را از بانک مرکزی کشور دریافت کنند.

در این راستا باید اقداماتی انجام شود تا بانک مرکزی کشور مجوز صرافی دیجیتال را به افراد مذکور اعطا کند.

شرایط و مراحل اخذ مجوز صرافی ارز دیجیتال

یکی از مهم ترین مراحل و شرایطی که هر فردی برای دریافت این مجوز باید رعایت کند، مرحله اول تهیه مدارک است که به شرح زیر است:

  • کپی جواز تاسیس
  • کپی اساسنامه شرکت
  • ارائه گواهی مربوط به حسن انجام عملیات بورس
  • یک نسخه از آگهی روزنامه ایجاد شده را ارسال کنید

این مدارک باید تهیه و به بانک مرکزی ارائه شود که از زمان ارائه به بانک تا صدور مجوز مربوطه شش ماه طول می کشد.

نحوه دریافت مجوز صرافی

این مجوز چقدر معتبر است؟

مجوز بانک مرکزی برای انجام معاملات در صرافی های داخلی 24 ماه اعتبار دارد. اما لازم به ذکر است که تاکنون هیچ مجوزی از سوی بانک مرکزی کشور به صرافی های داخلی در این زمینه اعطا نشده است.

چرا که صرافی ها برای دریافت این مجوز باید مبلغی بین 5 تا 30 میلیارد تومان هزینه کنند که به همین دلیل تاکنون هیچ کدام موفق به دریافت این مجوز نشده اند.

وی بر اساس این مطالب دریافت که تمامی صرافی های داخلی فعال در این زمینه فاقد مجوزهای لازم بوده و آزادانه فعالیت خود را انجام می دهند. در نتیجه فعالیت آنها غیر رسمی و غیرمجاز است مگر اینکه صرافی دارای کد ایرنیک یا علامت اعتماد باشد.

اهمیت گرفتن مجوز صرافی چیست؟

با توجه به اینکه صرافی های داخلی بدون اخذ مجوز اقدام به تراکنش در بازار ارزهای دیجیتال می کنند، کاربران ایرانی که در این بازار فعال هستند و قصد دارند سرمایه خود را از طریق صرافی های داخلی به پول فیات تبدیل کنند، باید اقدامات احتیاطی را انجام دهند. در نظر بگیرید و احتمال تقلب را بدهید. اما انجام معاملات از طریق این صرافی ها و مردم کشورمان امن و مطمئن نیست و مردم به راحتی نمی توانند ارز خرید و فروش کنند و سرمایه خود را به نقد تبدیل کنند.

این موضوع به عنوان مهم ترین دلیل اخذ مجوز از صرافی ها شناخته می شود. ضمناً با دریافت مجوز از صرافی ها، کاربران با اطمینان بیشتری با آنها وارد معامله می شوند و مطمئناً این گونه صرافی ها مشتریان بیشتری پیدا خواهند کرد.

حرف پایانی

در صرافی ایران ارز دیجیتال که صرافی بین المللی است بررسی کردیم که چگونه مجوز صرافی بگیریم. با وجود اطلاعات به دست آمده در این زمینه توصیه می کنیم اگر قصد معامله با صرافی های داخلی را دارید حتما به نکات فوق توجه کنید تا دچار مشکل نشوید و کلاهبرداری نشوید.

ایران ارز دیجیتال

ثبت نام در کوینکس ثبت نام در کوکوین