آموزش فعالسازی رمز دو مرحله ای Athenticator

آموزش فعالسازی رمز دو مرحله ای Athenticator

بعد از آنکه موفق به ساخت حساب کاربری در هر کدام از صرافی های آنلاین مانند بایننس، کوکوین، کوینکس، نوبیتکس و … شدید زمان آن فرارسیده تا امنیت حساب خود را بالا ببرید به گونه ای که هیچکس نتواند به اطلاعات حساب شما دسترسی داشته باشد به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم تا با آموزش فعالسازی رمز دو مرحله ای Athenticator به شما بگوییم چگونه میتوانید هکر ها را برای همیشه از ورود به حساب کاربری تان در هر کدام از صرافی های آنلاین ناکام نمایید.

آموزش فعالسازی رمز دو مرحله ای Athenticator
آموزش فعالسازی رمز دو مرحله ای Athenticator

اهمیت فعالسازی رمز دو مرحله ای

شاید برایتان جالب باشد که بدانید هک کردن حساب های کاربری با سخت ترین و پیچیده ترین رمز عبور ها برای هکر ها و سارقان اینترنتی مثل آب خوردن است بنابراین اگر برای حساب های کاربری خود پیچیده ترین رمز عبور ها را گذاشته باشید به گونه ای که یادآوری رمز برای خودتان هم دشوار باشد اما یک باگ یا مشکل فنی در آن وب سایت  یا اپلیکیشن می‌تواند اطلاعات آنلاین شما را به راحتی در دسترس هکر‌ها قرار بدهد.

بنابراین اگر تنها راهکاری که برای مقابله با هکر ها در نظر گرفته اید قرار دادن یک رمز عبور فوق پیچیده برای حساب کاربری تان هست باید به شما بگوییم که به زودی باید منتظر به سرقت رفتن اطلاعات و هک شدن حساب کاربری تان باشد چرا که اگر از تایید 2 مرحله ای استفاده نکنید راه را برای نفوذ هکر ها باز گذاشته اید.

تایید 2 مرحله ای چیست ؟

تایید 2 مرحله ای یا همان تأیید هویت دوعاملی، لایه امنیتی قدرتمند و جدید است که اگر آن را برای حساب های کاربری خود مانند ایمیل، شبکه های اجتمایی، صرافی های آنلاین و … فعال کنید، یک کد اختصاصی و یک بار مصرف در اپلیکیشنی خاص روی گوشی موبایل یا سایر دستگاه‌های هوشمند کاربر نمایش داده می‌شود که تنها با دانستن آن میتوانید وارد حساب کاربری تان شوید.

لازم به ذکر است 2 روش کلی برای دریافت کد های اختصاصی و یکبار مصرف وجود دارد :

  1. دریافت رمز از طریق شماره موبایل
  2. دریافت رمز از طریق اپلیکیشن های Athenticator

در روش اول بعد از آنکه درخواست دریافت کد از طرف شما صادر شود یک کد یکبار مصرف برای شما پیامک میشود.

در روش دوم لازم است برای دریافت رمز در یکی از اپلیکشن هایی که برای این کار در نظر گرفته شده است مانند گوگل آتنتیکیتور ( Google Authenticator) تنظیمات لازم را انجام دهید تا هر زمان که نیاز به رمز داشتید با مراجعه به آن بتوانید رمز را دریافت نمایید .

تایید 2 مرحله ای چیست ؟
تایید 2 مرحله ای چیست ؟

فعالسازی رمز دو مرحله ای برای صرافی های دیجیتال

جهت افزایش امنیت حساب کاربری تان در هر کدام از صرافی های دیجیتال لازم است تا قابلیت ۲FA یا همان رمز دومرحله ای را فعال نمایید که با ورود به بخش امنیت (Password & Security یا Security ) هر صرافی میتوانید این کار را انجام دهید که خوشبختانه این قابلیت در تمامی صرافی های معتبر برای رمز ارز ها وجود دارد .

همانطور که قبلا هم گفته شد در بیشتر صرافی ها نباید هویت کاربران ایرانی فاش شود به همین دلیل دریافت رمز یکبار مصرف توسط شماره موبایل برای کاربران ایرانی در صرافی های ارز های دیجیتال امکان پذیر نخواهد بود و باید از روش دوم یعنی گوگل آتنتیکیتور ( Google Authenticator) استفاده نمایند.

در ادامه برای آنکه بتوانیم مراحل فعال سازی ۲FA را به شما توضیح دهیم آموزش آن را به صورت گام به گام در صرافی کوکوین به عنوان یکی از برترین صرافی های ارز دیجیتال دنبال میکنیم، لازم به ذکر است که برای اکثر صرافی های مراحل فعال سازی رمز دومرحله ای به همین صورت است پس با ما تا انتها این آموزش همراه باشید.

مراحل فعال سازی ۲FA در کوکوین

در مرحله اول لازم است از طریق منو اصلی که معمولا در قسمت بالا صفحه سمت چپ قرار دارد بر روی Security و در کامپیوتر بر روی Account Security کلیک کنید.

مراحل فعال سازی ۲FA در کوکوین (مرحله اول)
مراحل فعال سازی ۲FA در کوکوین (مرحله اول)

بعد از ورود به قسمت Security گزینه های مختلفی برایتان نمایش داده میشود که از بین آنها لازم است گزینه گزینه Google Verification را انتخاب نمایید تا یک کد 16 رقمی و کد QR به شما نمایش داده شود.

بعد از وارد کردن این کد (و یا اسکن QR ) در اپلیکیشن گوگل آتنتیکیتور ( Google Authenticator) میتوانید خیلی راحت برای هربار ورود به حساب کاربری تان در کوکوین کد یکبار مصرف را از این اپلیکیشن دریافت نمایید.

مراحل فعال سازی ۲FA در کوکوین (مرحله دوم )
مراحل فعال سازی ۲FA در کوکوین (مرحله دوم )

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی قابلیت تایید 2 مرحله ای در صرافی های ارز های دیجیتال و لزوم فعال سازی آن برای حساب های کاربری پرداختیم و مراحل فعال سازی آن را در صرافی کوکوین به صورت مرحله به مرحله توضیح دادیم که امیدواریم برایتان مفید بوده باشد ، با ایران ارز دیجیتال همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت نام در کوینکس ثبت نام در کوکوین