تفاوت های ثبت سفارش LIMIT و MARKET | روش های خرید و فروش رمز ارز

تفاوت های ثبت سفارش LIMIT و MARKET

بعد از آنکه در یک صرافی معتبر ثبت نام کردید و حساب کاربری خود را شارژ کردید میتوانید اقدام به خرید و فروش انواع ارز های دیجیتال کنید که در این مقاله قصد داریم با روش های مختلف ثبت سفارش برای خرید و فروش ارز های دیجیتال صحبت کنیم و تفاوت های ثبت سفارش LIMIT و MARKET را به زبان ساده به شما بگوییم.

به طور کلی 2 راه برای انجام معملات در بازار رمز ارز ها وجود دارد :

ثبت سفارش به روش LIMIT

ثبت سفارش به روش MARKET

هر دو روش از جمله روش های کاربردی برای معامله گران هستند که هم افراد مبتدی و هم افراد حرفه ای از آنها استفاده میکنند، از هر دو روش برای خرید و فروش تمامی ارز های دیجیتال میتوان استفاده نمود اما تفاوت هایی در نحوه خرید و ثبت سفارش در هرکدام از روش ها وجود دارد که به آنها خواهیم پرداخت.

تفاوت های ثبت سفارش LIMIT و MARKET | روش های خرید و فروش رمز ارز
تفاوت های ثبت سفارش LIMIT و MARKET | روش های خرید و فروش رمز ارز

ثبت سفارش به روش مارکت

ثبت سفارش به روش مارکت که ساده ترین نوع ثبت سفارش است و تحت عنوان ثبت سفارش لحظه ای شناخته میشود، مرسوم ترین راه برای مبادلات در بازار ارز های دیجیتال است.

در روش مارکت از شرط و شروط برای خرید و فروش خبری نیست و اگر کسی قصد فروش دارایی خود و یا خرید هرکدام از رمز ارز ها را به روش مارکت داشته باشد باید سفارش خود را در لحظه و مطابق با قیمت همان لحظه ثبت نماید.

این روش سریع ترین روش انجام معاملات در بازار ارز های دیجیتال است و بدون هیچ معطلی انجام می پذیرد.

ثبت سفارش به روش مارکت
ثبت سفارش به روش مارکت

چه زمانی از روش Market Order استفاده کنیم ؟

نکته ای که درباره این روش از معاملات باید بدانید این است که با توجه به این که سفارش شما در اولویت اجرا شدن قرار داده میشود کارمزد بیشتری نسبت به سایر معاملات دارد بنابراین افرادی که از این روش استفاده میکنند نباید به دنبال سود های کلان باشند.

این روش بیشتر مورد استقبال نوسانگیر ها و افرادی که بر اساس اخبار و با دید کوتاه مدت ترید میکنند قرار گرفته است، بنابراین اگر شما جزو این افراد نیستید و میخواهید از با کارمزد کمتری ارز های دیجیتال را خرید و فروش کنید به شما پیشنهاد میکنم که از روش LIMIT استفاده نمایید که در ادامه درباره آن توضیحاتی خواهیم داد.

ثبت سفارش به روش لیمیت

این روش درست در نقطه مقابل ثبت سفارش مارکت قرار دارد و با توجه به این که در لحظه و بر اساس قیمت لحظه ای رمز ارز ها صورت نمیگیرد به ثبت سفارش غیر لحظه ای معروف است.

با استفاده از این روش افراد میتوانند برای سفارش های خود شرط بگذارند به عنوان مثال قصد خرید بیت کوین را داریم و قیمت لحظه ای آن 1000 تومن است اما ما با توجه به تحلیلی که داریم و مطابق با استراتژی مان میخواهیم در صورتی که قیمت بیت کوین 100 تومان کمتر شد و به 900 رسید آن را بخریم، برای ثبت این سفارش لازم است تا از روش لیمیت استفاده کنیم و انجام سفارش را به لحظاتی دیگر و زمانی که قیمت آن به قیمت مدنظر ما رسید موکول کنیم.

این روش از معامله با تاخیر بیشتری صورت میگیرد، حتی این امکان وجود دارد که اگر قیمت به قیمت مورد نظر ماهم برسد سفارش انجام نشود چرا که معمولا سفارش ها بر اساس زمان سفارش گذاری انجام میشود بنابراین اگر درخواست های مشابه زیاد باشد این امکان و جود دارد که سفارش تکمیل نشود.

ثبت سفارش به روش لیمیت
ثبت سفارش به روش لیمیت

چه زمانی از LIMIT Order استفاده کنیم ؟

این روش معمله برای افرادی تجربه بیشتری در ترید کردن دارند و به نوعی بازار و رفتار ارز های دیجیتال را میشناسند مناسب تر است، برای آنکه بتوانید با موفقیت از این روش استفاده کنید حتما باید استراتژی و تحلیل داشته باشید و بی گدار به آب نزنید.

چراکه بعد از ثبت سفارش خرید بخشی از دارایی شما مطابق با ارزش رمزارزی که قصد خرید آن را دارید بلوکه میشود و تا پایان تعیین تکلیف شدن آن نمیتوانید با بخشی از دارایی تان ثبت سفارش دیگری به صورت لیمیت با مراکت انجام دهید.

این روش برای افرادی که وقت کافی برای معامله ندارند و یا به هر دلیلی نمیخواهند مدت زمان زیادی پای معامله بنشینند بسیار مناسب است و این فرصت را برایشان فراهم میکند که هر لحظه با توجه به استراتژی که دارند از خرید و فروش های لیمیت خود سود ببرند.

تفاوت لیمیت و مارکت

همانطور که تا الان متوجه شده اید، تفاوت اصلی روش های لیمیت و مارکت در زمان انجام معاملات است، معاملاتی که به روش مارکت انجام میشوند سریع و در لحظه هستند اما معاملات در روش مارکت با توجه به رفتار بازار ممکن است  در یک تایم مشخص انجام شوند و یا حتی انجام نشوند.

همچنین این دو روش از نظر میزان کارمزد هم با هم دیگر متفات هستند.

تفاوت لیمیت و مارکت
تفاوت لیمیت و مارکت

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی دو روش اصلی انجام معاملات در بازار رمز ارز ها و تفاوت های ثبت سفارش LIMIT و MARKET پرداختیم و گفتیم که به میتوان به صورت لحظه ای و غیر لحظه ای سفارش ها را ثبت نمود ، هرکدام از روش ها برای افراد با استراتژی ها مختلف در نظر گرفته شده است اما به طور کلی افرادی که قصد دارند از روش لیمیت استفاده کنند باید شناخت بیشتری از بازار داشته باشند تا متحمل ضرر نشوند،ایران ارز دیجیتال را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

ثبت نام در کوینکس ثبت نام در کوکوین